Drodzy Państwo, jako student dorabiam w call center, by mieć jakieś chociażby śladowe ilości dodatkowych pieniędzy. Miejsce nie najgorsze, bo mam elastyczne godziny pracy i godzinową stawkę, więc do przeżycia. Niemniej jednak postanowiłem przejść do konkurencyjnego call center by zobaczyć jak tam wyglądają warunki pracy i zatrudnienia.
Pierwsza sprawa- umowa o pracę. SUPER!! Głupie call center, a jest umowa o pracę.
Druga kwestia - Podstawa + prowizja. Myślę sobie znakomicie. Niektórzy konsultanci, jak zapewniała mnie pani prowadząca ze mną rozmowę zarabiają nawet do 3 tysięcy.
Na tym pozytywy się kończą. Jakie zatem minusy?
1. Umowa o pracę, ale na 1/3 etatu.
2. Skoro na 1/3 etatu, to super. Wystarczy jakieś 15h tygodniowo. <Takiego wała> Pracodawca wymaga minimum 6 godzin dziennie, z tym, że 2 razy w tygodniu na pierwszą zmianę, a 3 na popołudniową. Plus oczywiście jedna sobota w miesiącu- 7h. Podsumowując w miesiącu jest do przepracowania 127 h za 550 zł, co daje 4,30 zł brutto za godzinę.
3. Tu kolejna niedogodność- brak elastycznych godzin pracy. Niby normalne, ale za takie pieniądze to można się chociaż spodziewać, że będzie luźniej. Jednak nie.
4. Podstawa o jakiej wcześniej pisałem to 550 brutto. Czyli 445 na rękę.
5. No i jest oczywiście prowizja. Pani zapytana jak wysoka jest prowizja odpowiedziała, że jest to objęte tajemnicą zawodową o_O.
PARANOJA.