Mat Szczasiuk Mat Szczasiuk
166
BLOG

O sędziowaniu słów kilka

Mat Szczasiuk Mat Szczasiuk Rozmaitości Obserwuj notkę 0

Wiosną tego roku rozpocząłem sędziowanie meczów piłkarskich. Oczywiście na początku trafiają mi się rozgrywki w najniższych klasach rozgrywkowych, głównie kilku- kilkunastoletnich dzieciaków, ale frajda to niesamowita móc być częścią emocji jakie towarzyszą najmłodszym piłkarzą. Moje wpisy na Salonie24 dotyczące sędziowania z założenia nie mają być opiniami eksperta czy światowego znawcy, bo takim przecież nie jestem. Jeżeli ktoś ma ochotę poczytać znawcę sędziowania na najwyższym poziomi polecam blog Rafała Rostkowskiego- sędziego międzynarodowego, który o sędziowaniu wie prawie wszystko, a jego refleksje stanowią dla mnie jedną z motywacji do pracy nad poprawą swojego gwizdania. Celem mojego bloga jest przede wszystkim dążyć do poprawy jakości mojej pracy na boisku, a także służyć czytelnikom Salonu24 podstawową wiedzą z zakresu Przepisów Gry w Piłkę Nożną. Chętnie wdam się w spór z każdym z Państwa co do jakiejś sytuacji boiskowej czy ogólnego stanu rzeczy w polskim sędziowaniu. Zachęcam do pytania i szukania odpowiedzi, bo z własnego doświadczenia wiem, że często sytuacje na boisku wydają się jasne i niewątpliwe, jednak niewiele ma to wspólnego z Przepisami Gry.

Zainteresowanych tą problematyką odsyłam do strony sędziapilkarski.pl 

Polecam również na stronę PZPN-u, na której Zbigniew Przesmycki, Przewodniczący Zarządu Kolegium Sędziów, po każdej kolejce ekstraklasy zamieszcza analizę kontrowersyjnych sytuacji.

Jeżeli jest na Salonie24 jakiś sędzia piłkarski to zachętam do współpracy. Podobnie zawodników, trenerów czy działaczy, a nade wszystko fanów piłki kopanej. 

Wpis początkowy uważam za zakończony.

<Gwizdek>

Idziemy do szatni!

PS. Na początek podstawy gramatyczne -> http://www.libertas.pl/meczy_czy_meczow_nawet_kibic_nie_zna_poprawnej_formy.html 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości